جشنواره پاییزی محصولات (بعد از این زمان تمامی محصولات با قیمت اصلی به فروش میرسد)

کدتخفیف ۵۰ درصدی: fff

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی | بررسی دستگاه‌ها و فضای مورد نیاز

سرفصل های مهم این مقاله

لیوان کاغذی جزو لوازمی است که تقاضا و کاربرد زیادی دارد، از طرف دیگر تولید آن با کمترین میزان بودجه امکان‌پذیر است. به همین دلیل خیلی از افراد ممکن است راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی را به‌عنوان یک گزینه برای راه‌اندازی کسب وکار درنظر بگیرند. در این مطلب، علاوه‌بر بررسی هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی، تمام جوانب شروع این کسب وکار را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه مورد نیاز در خط تولید لیوان کاغذی

دستگاه مورد نیاز در خط تولید لیوان کاغذی

از آنجایی که دستگاه تولید لیوان کاغذی اصلی‌ترین فاکتور در راه اندازی کسب وکار آن است، انتخاب و خرید نوع مناسب این دستگاه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، پیش از هر تصمیمی باید وقت کافی را برای شناخت انواع دستگاه‌های تولید لیوان کاغذی صرف کنید. انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب می‌تواند علاوه‌بر کاهش هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی، شما را به سود خوبی برساند.

انواع این دستگاه‌ها را می‌توان براساس برند، میزان عملکرد، قابلیت‌ها و فناوری به‌کار رفته در آنها به گروه‌های مختلف دسته‌بندی کرد. پیش از خرید، حتما به قابلیت‌های دستگاه مورد نظر توجه کنید. در برخی از آنها امکان تنظیم سرعت تولید لیوان وجود دارد.

در این صورت، شما می‌توانید باتوجه به توان تولید و میزان مواد اولیه‌ای که دارید، لیوان تولید کنید. همچنین، در برخی از این دستگاه‌ها قابلیت تغییر شکل وجود دارد، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا لیوان‌های کاغذی را در انواع شکل‌ها تولید کرده و تنوع ایجاد کنید.

به‌طور کلی، انواع دستگاه تولید لیوان کاغذی شامل موارد زیر می‌شود:

دستگاه لیوان کاغذی اتوماتیک

در دستگاه‌های تمام اتوماتیک، از فناوری کنترل هوشمند برای از بین بردن نیاز به نیروی انسانی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها سرعت بسیار بالایی دارند، تاحدی که می‌توانند به میزان 80 هزار لیوان کاغذی در طی یک روز تولید کنند.

 

 

 

 

 

دستگاه لیوان کاغذی نیمه اتوماتیک

دستگاه لیوان کاغذی نیمه اتوماتیک

دستگاه‌های نیمه اتوماتیک برخلاف دستگاه‌های اتوماتیک، به نیروی انسانی نیاز دارند، به این صورت که هنگام استفاده از این دستگاه‎ها باید یک فرد حضور داشته باشد. میزان تولید لیوان در این دستگاه‌ها هم بالا است، با یک دستگاه نیمه اتوماتیک می‌توان چندین هزار لیوان در طی یک روز تولید کرد.

دستگاه تولید لیوان کاغذی برند TL

در بین انواع برندهای دستگاه تولید لیوان کاغذی، یکی از بهترین برندها در بازار برند TL نام دارد. محصولات ارائه شده توسط این شرکت شامل موارد زیر هستند:

  • دستگاه تولید لیوان کاغذی پرسرعت TL-22D
  • دستگاه تولید لیوان کاغذی پرسرعت TL 12/22
  • دستگاه تولید لیوان کاغذی TL-110
  • دستگاه تولید لیوان کاغذی TL-150

این دستگاه‌ها با انواع مواد اولیه ایرانی و خارجی سازگار هستند و لیوان‌های تولید شده توسط آنها کیفیت بالایی دارد. درصورت بروز هرگونه مشکل و نیاز برای تعویض قطعات، به‌راحتی می‌توانید قطعات آن را در بازار پیدا کنید.

دستگاه تولید لیوان کاغذی برند PMC

دستگاه تولید لیوان کاغذی مدل PMC 1300 قابلیت تولید بیشتر از 120 لیوان در دقیقه را دارد. البته، مدل F2000 از این برند، در هر دقیقه 90 عدد لیوان تولید می‌کند. ظرفیت لیوان‌های تولید شده توسط این دستگاه، حدود 20 .oz تا 145 .oz است.

همچنین، از این دستگاه می‌توان برای تولید ظروف و بسته‌بندی‌های اختصاصی استفاده کرد. علاوه‌بر لیوان‌های دایره‌ای، قابلیت تولید لیوان‌های کاغذی غیردایره‌ای هم در آن وجود دارد. محصولات تولید شده توسط این دستگاه، دارای مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا هستند.

دستگاه تولید لیوان کاغدی درب دار

درصورت تمایل برای تولید لیوان کاغذی درب دار باید دستگاه مورد نیاز آن را تهیه کنید. این دستگاه با مواد اولیه PS، PVC و … درب‌هایی با قطرهای متفاوت تولید می‌کند. میزان تولید درب در هر دقیقه باتوجه به نوع قالب به‌کار رفته متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی، می‌توان گفت که یک دستگاه در یک دقیقه می‌تواند 20 الی 50 درب برای لیوان‌های کاغذی تولید کند.

 

 

 

 

فضای مورد نیاز برای خط تولید لیوان کاغذی

فضای مورد نیاز برای خط تولید لیوان کاغذی

یکی از مهم‌ترین موارد برای راه‌اندازی هر نوع کسب وکار، میزان فضای مورد نیاز است. درمورد هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی، خوشبختانه دستگاه‌هایی که برای این کار استفاده می‌شوند به فضای زیادی نیاز ندارند. برخلاف بسیاری از صنایع دیگر که در آنها از ماشین آلات بزرگ استفاده می‌شود، دستگاه تولید لیوان کاغذی حتی در فضای کم هم قابل استفاده است.

بنابراین، برای شروع تولید می‌توانید از یک فضای دردسترس مانند پارکینگ، انباری یا حتی اتاق استفاده کنید. اما باید درنظر داشته باشید که فضای بیشتر، روند کار را سریع‌تر می‌کند. علاوه‌بر آن، پس از شروع کسب وکار و افزایش تولید، به این نتیجه می‌رسید که برای نگهداری ظروف و مواد اولیه، به فضای بیشتری نیاز دارید. درنتیجه، پس از گذشت مدتی باید به فکر یک فضای بزرگ‌تر به‌عنوان کارگاه باشید.

از مزیت استفاده از فضای کوچک‌تر در اوایل کسب وکار می‌توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به سرمایه اولیه برای تهیه مکان نیست. اما با افزایش تولید و تهیه فضای بزرگتر، این امکان وجود دارد که از دستگاه‌های پیشرفته که به فضای بیشتری نیاز دارند استفاده کنید.

به‌طور کلی، اگر هدف شما تولید لیوان کاغذی به‌صورت انبوه است، پیشنهاد می‌کنیم که فضایی به مساحت 20*30 متر را درنظر داشته باشید. در این فضا امکان تولید به‌صورت انبوه و رسیدن به درآمد عالی وجود دارد.

نحوه راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی

آشنایی درمورد نحوه راه‌اندازی خط تولید لیوان کاغذی به شما کمک می‌کند تا با پیچ و خم این مسیر و مواردی که در انتظارتان هست به‌خوبی آشنا شوید. به‌طور کلی، مراحلی که برای راه‌اندازی این کسب وکار باید بگذرانید به شرح زیر هستند:

1_ مطالعه بازار و بررسی نیاز مشتریان

نحوه راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی

پیش از اقدام به تولید لیوان کاغذی، بهتر است بازار را زیر ذره‌بین قرار دهید. با تحقیق درمورد مشتریان و بررسی نیازهای آنها، شما به‌خوبی می‌توانید میزان سود خود را چند برابر کنید. بررسی کنید که عموم مردم بیشتر از چه نوع لیوان‎های کاغذی استفاده می‌کنند. همچنین، دستگاه‌های مورد استفاده توسط رقبا را بررسی کنید.

2_ انتخاب فضای مناسب

گرچه تولید لیوان کاغذی در ابتدا به فضای زیادی نیاز ندارد، اما باید بررسی کنید که آیا همان فضای کوچک مورد نیاز را می‌توانید تهیه کنید؟ بهتر است فضایی را درنظر بگیرید که نیاز به جابه‌جایی دستگاه‌ها نباشد. یک مکان ثابت در گوشه‌ای از خانه یا پارکینگ می‌تواند برای شروع خوب باشد.

اگر قصد دارید که از همان ابتدا تولید انبوه را شروع کنید، باید به‌دنبال کارگاه باشید. باتوجه به بودجه خود فضایی که برای شروع کار لازم دارید را پیدا کنید. سپس، می‌توانید مراحل بعدی را برای شروع تولید در پیش بگیرید.

3_ خرید دستگاه تولید لیوان کاغذی

در مرحله دوم، باید دستگاهی که می‌خواهید برای تولید لیوان یک بار مصرف کاغذی به‌کار بگیرید را تهیه کنید. قطعا برای تهیه آن باید زمان کافی بگذارید تا تحقیقات لازم را انجام دهید. این دستگاه هم به‌صورت دست دوم و هم به‌صورت نو در بازار موجود است.

4_ تهیه مواد اولیه مورد نیاز

در مرحله بعد، نوبت آن است که مواد اولیه مورد نیاز برای شروع تولید را تهیه کنید. توصیه می‌کنیم که برای خرید این مواد با قیمت مناسب‌تر، به عمده فروشی‌ها مراجعه کنید. با خرید به‌صورت عمده، علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه، می‌توانید میزان سود نهایی به ازای هر لیوان تولید شده را افزایش دهید.

5- استخدام نیروی کار

باید شرایط خود را برای تمرکز در این زمینه بررسی کنید، اگر وقت کافی دارید نیازی به استخدام نیروی کار نیست. درمجموع، تنها به یک نفر برای تولید لیوان کاغذی نیاز است، پس اگر زمان کافی برای تمرکز در این کار را دارید، به نیروی کار نیازی نیست.

در این کسب وکار بیبشتر کارها بردوش دستگاه‌ها است، شما فقط بخشی از کار را انجام می‌دهید. به همین دلیل است که می‌توانید به‌تنهایی از عهده آن بربیایید. البته، درمورد بازاریابی کسب وکارتان ممکن است به مشورت یک فرد حرفه‌ای نیاز پیدا کنید. در این صورت، پیش از شروع تولید بهتر است یک مشاور یا بازاریاب برای فروش محصولات خود پیدا کنید.

مزایای راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

مزایای راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

علاوه‌بر میزان کم هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی، از مهم‌ترین مزایای این کسب وکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه اولیه کم: دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید لیوان کاغذی به هزینه زیادی نیاز ندارند. همچنین، مواد اولیه مورد نیاز با قیمت مناسب قابل خرید است.
  • درآمد عالی: درصورت مدیریت مناسب تولید لیوان کاغذی و استفاده از استراتژی‌های مناسب برای فروش به‌صورت حرفه‌ای، این کسب وکار می‌تواند درآمد عالی داشته باشد.
  • مواد اولیه در دسترس: مواد مورد نیاز برای ساخت لیوان کاغذی یا پلاستیکی به‌راحتی در بازار یافت می‌شود.
  • عدم نیاز به فضای بزرگ: عدم نیاز به فضای بزرگ در راه‌اندازی خط تولید لیوان کاغذی باعث می‌شود تا برای شروع این کسب وکار به سرمایه اولیه زیادی نیاز نباشد. همچنین، میزان سرمایه مورد نیاز برای تهیه فضای مناسب با کسب وکار کاهش پیدا می‌کند.
  • تقاضای زیاد: از آنجایی که لیوان‌های کاغذی بسیار پرکاربرد هستند، همیشه در بازار تقاضا برای خرید آنها وجود دارد.
  • دردسر کم: می‌توان گفت تولید لیوان کاغذی جزو مشاغل کم دردسر محسوب می‌شود که درآمد مناسبی حاصل می‌کند.
  • مناسب برای محیط زیست: لیوان‌های کاغذی در مقایسه با لیوان‌های پلاستیکی که در گذشته رواج داشتند بسیار بهتر هستند. مواد اولیه این لیوان‌ها کاغذ بوده که تجزیه‌پذیر است، بنابراین هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کنند.
  • تنوع بالا: لیوان‌های کاغذی را می‌توان در انواع مدل‌ها و طرح‌ها تولید کرد. به همین دلیل برای استفاده در مجالس و مراسم‌های مختلف قابل استفاده هستند.

با این اوصاف، می‌توان به این نتیجه رسید که محبوبیت لیوان‎های کاغذی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و این محبوبیت در حال افزایش است. درنتیجه، راه‌اندازی تولیدی آن می‌تواند یک هدف مناسب برای درآمدزایی باشد.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی

از آنجایی که درآمد و هزینه‌ها یکی از فاکتورهای مهم در راه‌اندازی یک کسب وکار است، بیایید نگاهی به هزینه راه‌اندازی یک کارگاه تولید لیوان کاغدی داشته باشیم.

قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی باتوجه به قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند متفاوت باشد، اما به‌طور تقریبی برای تهیه این دستگاه باید مبلغی حدود 300 تا 400 میلیون را درنظر داشته باشید. البته، این مبلغ برای دستگاه‌های نیمه اتوماتیک کافی است. اما برای تهیه دستگاه تمام اتوماتیک باید مبلغی به‌اندازه 1 تا 2 میلیارد کنار بگذارید.

سایر دستگاه‌های مورد نیاز و هزینه آنها را در جدول زیر آورده‌ایم:

دستگاه سیل وکیوم 100 تا 200 میلیون تومان ظرفیت تولید 2000 تا 4000 لیوان در ساعت
دستگاه چاپ 200 تا 500 میلیون تومان ظرفیت تولید 2000 تا 4000 لیوان در ساعت
دستگاه برش 50 تا 100 میلیون تومان ظرفیت تولید 2000 تا 4000 لیوان در ساعت
دستگاه جمع آوری و بسته بندی 0 تا 100 میلیون تومان

 

ظرفیت تولید 2000 تا 4000 لیوان در ساعت
تجهیزات جانبی

 

 100 تا 200 میلیون تومان
هزینه کل ماشین آلات:

 

 

حداقل: 800 میلیون تومان

حداکثر: 3.5 میلیارد تومان

 

دستگاه‌ تولید لیوان کاغذی می‌تواند روزانه چندین هزار لیوان را به‌صورت 24 ساعته تولید کند. با این حساب، اگر به‌طور میانگین در طی یک روز حدود 30 هزار لیوان تولید کنید، در طی یک ماه به‌اندازه 30 تا 40 میلیون سود دریافت خواهید کرد. البته، از این مبلغ باید هزینه مربوط به کرایه و برق مکان کارگاه را کسر کنید.

همچنین، هزینه مواد اولیه تولید لیوان کاغدی باید از درآمد ماهانه کسر شود تا سود خالص به‌دست بیاید. قیمت مواد اولیه به فاکتورهایی مانند نوع و کیفیت کاغذ، گرماژ کاغذ، ضخامت پلی اتیلن و… بستگی دارد.

سایر هزینه‌هایی که باید درنظر داشته باشید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ماشین آلات: 800 میلیون تا 3.5 میلیارد
  • زمین و ساختمان: 500 میلیون تا 2 میلیارد
  • تجهیزات اداری و خدماتی: 100 میلیون تا 200 میلیون
  • مواد اولیه: 200 میلیون تا 500 میلیون
  • حقوق و دستمزد: 100 میلیون تا 200 میلیون
  • انرژی و آب: 50 میلیون تا 100 میلیون
  • بازاریابی و تبلیغات: 50 میلیون تا 100 میلیون
  • هزینه های پیش بینی نشده: 100 میلیون تا 200 میلیون

با احتساب این مبالغ، درمجموع برای راه‌اندازی این کسب وکار به مبلغی حدود 1.9 میلیارد تا 7.2 میلیارد تومان نیاز خواهید داشت.

کلام آخر

باتوجه به هزینه راه اندازی کارگاه تولید لیوان کاغذی، این کسب وکار می‌تواند یک کسب وکار بی‌دردسر و درعین حال پردرآمد باشد. باتوجه به مطالبی که بررسی کردیم، سرمایه اولیه این کسب وکار چندان زیادی نیست، از طرف دیگر می‌تواند سود مناسبی ایجاد کند. نظر شما درمورد تولید لیوان کاغذی چیست؟ آیا برای راه‌اندازی چنین کسب وکاری مشتاق هستید؟

پیام

اگه می‌خوای از کسب‌و‌کار خودت به درآمد برسی، ارتش تک نفره خودت رو بساز!

Picture of mohamadfatahi

mohamadfatahi

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا