یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی

سرفصل های مهم این مقاله

پیام بهرامپور

دوره رایگان گپ و گفت کسب و کاری با پیام بهرام پور

گفتگوهایی عمیق برای نجات کسب و کارتان!!

گاهی پیش می‌آید که در برقراری ارتباط اولیه با دیگران، به اصطلاح خودمانی «گند می‌زنیم!» اما این اصلاً دلیل خوبی برای ترسیدن از برقراری ارتباط با دیگران نیست. بدون تعلل و اضافه گویی، به سراغ 11 استراتژی علمی و اثبات شده برای ایجاد تأثیرات پایدار و مثبت و ارتباط اولیه عالی بر روی دیگران می‌رویم.

با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

یازدهم راه علمی برای ارتباط عالی برقرار کردن

1. تماس چشمی، خیلی قوی اما نه وحشت زده یا خیره…!

مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که ارتباط چشمی برقرار می‌کنند، «باهوش‌تر» به نظر می‌رسند؛ اما چیزی هم وجود دارد به نام «تماس چشمی بیش از حد» یا «تماس چشمی ناشی از ضعف اعتماد به نفس».

اگر می‌خواهید بدانید که چطور ارتباط چشمی صحیح برقرار کنیم ابتدا مقاله زیر را حتماً مطالعه کنید:

دانلود رایگان فیلم ترفند های ارتباط چشمی

و سپس 7 نکته دیگر هم در مورد ارتباط چشمی در مقاله زیر یاد بگیرید.

7 حقیقت جالب در مورد ارتباط چشمی

حالا می‌توانید یک ارتباط چشمی مؤثر برقرار کنید!

2- دست‌هایتان موقع دست دادن: گرم، خشک و محکم!

محققان دریافتند که دست‌های خشک، سفت و گرم کلید ایجاد ارتباط اولیه عالی هستند. این عوامل به ویژه در هنگام ملاقات با زنی که قبلاً با او ملاقات نکرده‌اید، مهم هستند. به اثبات رسیده است که زنان در ترجمه نشانه‌های غیر کلامی، بهتر از مردان عمل می‌کنند. بنابراین احتمالاً آن‌ها بهتر می‌توانند یک دست قوی را درک و تفسیر کنند.

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی

3- صداست که می‌ماند؛ در موردش فکر کنید!

با توجه به مطالعاتی که در سال 2014 انجام شد، قضاوت درباره قابلیت اعتماد، تسلط و دوست داشتنی بودن، همگی به تُن و نوع صدا ربط دارند.

محققان نحوه درک 320 شرکت کننده از جذابیت صوتی زنان و مردان با صداهای جدید و ناآشنا را تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که نوع گفتن کلمه «سلام» هم کافی است تا به سرعت مورد قضاوت قرار بگیرید. در کمال تعجب، این مطالعه نشان داد که صداهای مردانه‌ای که اندکی «زیر» هستند و صداهای زنانه‌ای که کمی «بم» هستند جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

همچنین صدای مردان و زنان مسن‌تر، به دلیل پختگی‌ای که دارند، قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند.

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی - انواع صداها

در مورد صداسازی بیشتر بخوانید: 

چگونه صدای خوب و قدرتمندی داشته باشیم؟

4- پوشش، یک معیار در دسترس برای قضاوت!

اگرچه نوع پوشش به تنهایی نمی‌تواند بیانگر شخصیت اصلی یک فرد باشد، اما تا حد زیادی، قضاوت را آسان می‌کند!

نتایج مطالعه روی 300 داوطلب در سال 2013 که از آن‌ها خواسته شده در مورد عکس مردانی که لباس‌های نامتناسب و متناسب پوشیده‌اند، اظهار نظر کنند، نشان می‌دهد از دید داوطلب، مردان دارای لباس مناسب از اعتماد به نفس، موفقیت و درآمد بالاتری نسبت به همتایان با لباس غیرمتناسب تشخیص داده می‌شوند.

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی - ملانیا ترامپ

5- تا دندان، مسلح باش!

پاکیزگی، یک مهارت بسیار مهم برای خوب به نظر رسیدن و برقراری ارتباط اولیه عالی است. هر عقل سلیمی، نسبت به کسانی که کثیف به نظر می‌رسند، نمی‌تواند قضاوت درستی داشته باشد.

نتایج یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که نقش پاکیزگی (به ویژه سفیدی دندان) چقدر در قضاوت ما نسبت به جنس مخالف، اهمیت دارد. هر دو جنس (مرد و زن) به لبخند و گفتار فرد مقابل (چون دندان‌ها در این دو حالت پیدا و آشکار است) توجه زیادی نشان دادند. با این حال، وقتی هر دو جنس از ویژگی‌های جنسی طرف مقابل می‌گفتند، دندان نقش کمتری ایفا می‌کرد. (یعنی پاکیزگی دندان‌ها در ارتباط اولیه عالی، مهم است اما در ادامه نقش کمتری بازی خواهد کرد.)

 

و یک دوره رایگان بی نظیر!

چیزهایی هست که در مدرسه و دانشگاه یاد نگرفته‌ایم… برخی از آنها را در این دوره فوق العاده و چالش ۱۰ روزه ببینید!

روی تصویر زیر کلیک کنید و این چالش رو از دست ندید…

 

6- معجزه مو (و ریش برای مردان)!

مطالعات در سال 1978 نشان داد مردان دارای ریش بلند و موی کوتاه، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی- ریش عامل جذابیت مردان است.

البته که برای برخی افراد استثنا هم وجود دارد. مثلاً افرادی که ریش زیبایی ندارند یا «بدون مو» جذاب‌تر به نظر می‌رسند (زیدان، جیسون استاتام و گواردیولا را به یاد آورید). با این حال، چون معیارهای مد و فشن و زیبایی دائماً تغییر می‌کند، چنین مطالعاتی باید دائماً تکرار شوند.

یک محصول رایگان، جدید و فوق العاده!

این محصول رایگان تقدیم به شمایی که این مقاله را مطالعه کردید. می‌توانید برای هرکسی که دوستش دارید، لینک این محصول را ارسال کنید…

چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم؟

7- خودِ فیزیکی یا خودِ آنلاین؟

طبق تحقیقات جدید، ارتباط اولیه به صورت فیزیکی، بسیار قابل اعتمادتر و بهتر به نظر می‌رسد تا ارتباط اولیه به صورت آنلاین. یک مطالعه در سال 2014 که «ارزیابی کننده اولین برداشت‌های صورت گرفته به صورت فیزیک و آنلاین» بود، نشان داد که ملاقات‌های حضوری، احتمال ارتباط اولیه عالی را دو چندان می‌کند. برداشت افراد از دیدن فیلم یا عکس فرد دیگر، منفعلانه‌تر و به احتمال زیاد، اشتباه‌تر خواهد بود.

8- اول من یا اول تو؟

یک روانشناس برجسته توصیه می‌کند که در ملاقات‌های اولیه، اجازه دهید اول «فرد روبرو» صحبت کند. به این ترتیب تسلط بیشتری بر گفتگو و ملاقات خواهید داشت.

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی - اول من یا اول تو؟

9- پیش از شروع رسمی، غیر رسمی آغاز کنید…

ایجاد اعتماد در اولین برخورد مهم است؛ بنابراین اگرچه ممکن است اتلاف وقت به نظر برسد، اما تلاش کنید پیش از شروع برقراری ارتباط عالی، شروع به صحبت در مورد چیزهای غیرمرتبط مثل آب و هوا، شعر و ادبیات و اتفاقات روز کنید. به این ترتیب، اتصال اولیه پیش از شروع صحبت‌های رسمی، انجام شده است و شما راحت‌تر حرف می‌زنید.

10- ژست، ژست، ژست قوی!

لابد بسیاری از شما، ویدئوی مشهور امی کادی در مورد «قدرت ژست» را دیده‌اید. (اگر ندیده‌اید در این مقاله ببینید). تحقیقات بر روی «قدرت ژست گرفتن» نشان می‌دهد که یک ژست قوی برای چند دقیقه، میزان هورمون تستوسترون را افزایش و کورتیزول را کاهش می‌دهد. این تغییرات شیمیایی مغز را پیکربندی می‌کنند تا شما احساس شجاعت، اعتماد به نفس و راحتی بیشتری بکنید.

پس حتی اگر به چشم خودتان «خل‌وچل» به نظر برسید، حتماً پیش از شروع یک رابطه یا گفتگو، یک «ژست قدرت» بگیرید و نتایج آن را با چشم ببینید!

یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی - معجزه لبخند

11- و سرانجام: لبخند بزن دوست من!

لبخند بزن قلب من، لبخند بزن!

لبخندت برایم بسیار پر معناست…

لبخندت حقیقت درون من را می‌سازد؛

لبخندت من را از غوغای جهان رها می‌کند؛

لبخند بزن قلب من، لبخند بزن…!

محققان در انگلستان ارتباط بین حالت‌های چهره و شخصیت مشاهده‌شده را بررسی کردند. بررسی‌ها نشان از تأثیر بسیار بالای لبخند زدن بر یک ارتباط اولیه عالی داشت.

خنده موجب کاهش هورمون‌های استرس زا مانند کورتیزول، آدرنالین (اپی نفرین)، دوپامین و هورمون رشد می‌شود

در اثر خندیدن، میزان هورمون کورتیزول، 39 درصد و میزان هورمون آدرنالین 70 درصد کاهش می‌یابد. همچنین باعث افزایش مقدار هورمون‌هایی مثل اندورفین و نوروترانسمیتر می‌شود. خنده باعث ایجاد ارتباط اجتماعی بهتر و بیشتر با مردم می‌شود و مردم دوست دارند که با آن فرد رابطه داشته باشند. از همه مهم‌تر باعث کاهش درد دیگران می‌شود، پس اثر خوبی برای فردی که مردم را می‌خنداند، دارد.

در انتهای همین مقاله هم یک لبخند بزن…!

 

چطور از معجزه شبکه سازی استفاده کنیم؟

شبکه سازی، مهارتی است که ما را قدرتمند و توانا می‌کند. اهرمی است که می‌تواند موفقیت‌هایمان را سریع‌تر و راحت‌تر کند. در دوره زیر، این مهارت مهم را یاد بگیرید!

روی تصویر زیر کلیک کنید:

دوره جامع شبکه سازی

 

مهدی ابراهیمی

مهدی ابراهیمی

مدیر سئوی هلدینگ بیشتر از یک
امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «یازده راه علمی برای یک ارتباط اولیه عالی»

  1. پشتیبانی بیشتر از یک بیشتر ازیک.

    سلام دوست عزیز
    به شما تبریک میگیم که برای رشد خودتون ارزش قائل هستید.
    موفق و بیشتر از یک نفر باشید …

اسکرول به بالا