دیگران : مانع رسیدن به هدف

سرفصل های مهم این مقاله

دیگران : مانع رسیدن به هدف

دیگران : مانع رسیدن به هدف یا زمانی که دیگران نمی گذارند به هدفمان برسیم

در مسیر موفقیت بسیاری اجازه نمی دهند به خواسته خود برسیم و مانع رسیدن به هدف مان می شوند. در این فیلم گفته می شود که چه راهکارهایی داریم و چه توقعاتی باید داشته باشیم؟

 

 

دانلود فیلم دیگران: مانع رسیدن به هدف

 

یک هدیه ی ویژه و رایگان:

اگر می خواهید از تکنیک های هدف گذاری حرفه ای آگاه شوید، کافی است فیلم سمینار هدف گذاری حرفه ای را مشاهده کنید، تنها یک کلیک با دیدن فیلم این سمینار فاصله دارید، همین حالا روی بنر زیر کلیک کنید و هدیه خودتان را دریافت کنید:

اگر کسانی هستند که در راه رسیدن به هدفمان:

بی انگیزه می کنند

مسخره می‌کنند

انتقاد می‌کنند

توهین می‌کنند

سنگ اندازی می‌کنند

همکاری نمی‌کنند

و…..

چطور باید با آنها مواجهه کنیم؟

داستان پدر و پسر و الاغشون رو شنیدید؟

همان طور که توی فیلم گفته شد متوجه شدیم که هر کاری بکنیم دیگران برامون حرف می زنند!!

 

افرادی که سنگ اندازی می کنند و مانع رسیدن به هدف هستند چند دسته اند:

  • اولین دسته بدخواهان ما هستند.

(کسانی که واقعاً می خواهند ما موفق نشویم و به هر قیمتی حاضر هستند که ما شکست بخوریم)

 

  • دومین دسته منفی نگرها هستند.

(همش بهمون میگن که: من می دونم تو نمی تونی! الان نمیشه! الان توی این اوضاع نمیشه کار کرد! و …)

 

  • دسته سوم ناموفق ها هستند.

(از سر دلسوزی میگن که، من این راه رو رفتم و شکست خوردم…)

 

  • دسته چهارم کسانی هستند که قبلاً موفق شدند و فکر می کنند راهشون الان هم جواب میده.

(این افراد لزوماً راهنمای درستی برای آینده ما نیستند)

 

  • دسته پنجم کسانی که در حیطه ای موفق هستند و در حیطه های دیگر می خواهند دیگران رو راهنمایی کنند.

(مثلاً فردی که توی بیزینس موفق هست نمی تونه راهنمای سبک زندگی یا انتخاب رشته ما باشه!)

 

تکنیک اول و دوم: یاد بگیریم که با چه کسانی صحبت بکنیم و با چه کسانی صحبت نکنیم؟

حواسمون باشه که طبیعی هست وقتی کار بزرگی انجام می دهیم دیگران جلوی ما گارد بگیرند.

 

دیگران : مانع رسیدن به هدف

 

تکنیک سوم: وارد بحث نشویم.

افرادی هستند که می خواهند ببیند چیکار می کنیم و بگن که این کار رو نکن! می دونید که چه قدر بحث و درگیری سر موضوعات سیاسی و ارتباطی داریم.

 

تکنیک چهارم: سحابی

توی این تکنیک که به صورت کامل توی فیلم راجع بهش صحبت شده یاد گرفتیم، اگر کسی چیزی به سمت ما پرتاب می کنه نگذاریم که به ما برخورد کنه.

 

تکنیک پنجم: احترام بگذاریم و وارد بحث و توهین نشویم

ممکن هست که با دیگران اختلاف نظر داشته باشیم اما باید با احترام برخورد می کنیم.

 

متن فیلم دیگران: مانع رسیدن به هدف:

به نام خدا سلام وقتتون بخیر

در این فیلم آموزشی میخوام در مورد یک موضوع خیلی مهم برای رسیدن به اهداف براتون صحبت بکنم اون هم “بقیه” هستند. کلاً همیشه بقیه هستند که به کار ما کار دارند و تا جایی که بشه میخوان جلوی ما رو بگیرن.

همه جای دنیا تو هر شرایطی این‌ها هستند و جالبه که بدونید این بقیه هر کاری که بکنید براتون حرف دارند. من دیدم به هرکسی هر چیزی که میگم یکی دیگه میاد یه حرف دیگه ای رو میزنه و به خودش اجازه میده بدون اینکه بدونه هدف من چیه،بدون اینکه بدونه خواسته من، امکانات من، جایگاه من و شرایط من چی هست برای من تجویز می‌کنند. قطعاً از این مثال‌ها صدها مورد خودتان در زندگی خودتان دیدید.

اون داستانی که گفته‌شده شخصی با پدرش از یه جایی رد می‌شدند و یه الاغی همراه داشتند. پدر و پسر سوار الاغ بودند، مردم می‌گفتند ببینید که این پدر و پسر چقدر ظالمند که دونفری سوار این الاغ شدن. پسر از الاغ پیاده شد و پدر سوار بر الاغ بود، یه عده گفتند که عجب پدر ظالمیه که پسر باید پیاده بیاید و خودش سوار الاغ شده. پدر جای خود را با پسر عوض کرد گفتند عجب پسر بی‌تربیتی هست که پدر پیاده می‌آید و خودش سوار الاغ شده. بعد هر دو پیاده حرکت کردند و گفتند که عجب احمق‌هایی هستند این‌ها که الاغ دارند ولی هر دو پیاده حرکت می‌کنند.

هر کاری که می‌کنید مردم برایتان حرف درست می‌کند. آدم میخواد این‌جور آدم‌ها رو خفه کنه، به خاطر اینکه این‌قدر راحت به خودشون اجازه می‌دهند که ما را کنترل کنند و زندگی ما رو در دست خودشان بگیرند. البته مطمئن باشید که نمی تونند اگه ما این اجازه رو بهشان ندهیم. عموماً کسایی که نظر میدن، دخالت می‌کنند، میگویند که نمیتونی، سنگ‌اندازی مکنند، منفی هستند به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 

دسته اول بد خواهان ما هستند.

کسایی که واقعاً می‌خواهند که ما موفق نشیم. چرا؟ چون موفق شدن ما یعنی شکست خوردن اونها چون ممکنه که اعضای خانواده شرکت و یا جاهای دیگه ما رو با هم مقایسه بکنند وقتی ما رشد کنیم اونها چون پایین می‌مانند سعی می‌کنند که ما رو به هر طریقی که می‌توپند پایین بکشند. خوب این دسته که تکلیفشان مشخص هست این‌ها به هر طریقی می‌خواهند که ما شکست بخوریم و موفق نشویم.

 

دسته دوم منفی نگرها هستند.

اون هایی که میگم من میدونم تو موفق نمیشی، خراب می‌کنی، تو این اوضاع که نمیشه کار کرد، چرا فکر می‌کنی که تو فقط عقلت به این کارا میرسه و انواع این حرف‌ها.

 

دسته سوم ناموفق‌ها هستند.

ناموفق‌های عزیز که غالباً متأسفانه قشر والدین رو هم شامل می‌شود، برخی از آن‌ها از سر دلسوزی میگویند که ببین من این راه را رفتم، یا این راه را نرفتم موفق نشدم. پس تو حتماً از این راه برو و فکر می‌کنند که اون راهی که خودشان رفتند و شکست خوردند یا راهی که نرفتند اگه برعکسش بشه و اون راه را بروند حتماً به موفقیت می‌رسند که این هم لزوماً نمی تونه نتیجه بده.

 

دسته بعدی کسایی هستند که قبلاً موفق شدند با یک‌راهی و فکر می‌کنند که این راه برای همه جواب می‌دهد.

این حرف را غالباً می‌شنویم که ” مگه زمان ما چکار می‌کردیم؟ ” خوب شرایط الآن فرق کرده، تغییراتی داشته و این افراد معمولاً متوجه این تغییرات نیستند. پس افرادیکه قبلاً موفق بودند یا موفقیتی کسب کردند لزوماً نمی تونند که راهنمای درستی برای ما باشند.

 

مورد بعدی که مورد بسیار خطرناکی هست افراد موفق در حیطه دیگر.

فردی که در بیزینس موفق هست نمی‌تواند راهنمای مثلاً انتخاب رشته شما باشد. فردی که بیزینس خوبی داره لزوماً نمی‌تواند راهنمای سبک زندگی و ازدواج شما باشد. فردی اگه ازدواج موفق داشته لزوماً نمی تونه الگوهای بیزینسی خوبی به شما بده. پس اگه کسی تو حیطه‌ای موفق هست لزوماً نمی‌توانیم از آن در حیطه خودمون هم راهنمایی بخواهیم.

خوب حالا فهمیدیم که این‌ها کسایی هستند که احتمالاً حرف‌هایشان درست نیست و اگر هم درست باشد اتفاقی درست هست. حالا باید چکار کنیم؟

اول باید یاد بگیریم که باید با چه کسانی صحبت بکنیم و با چه کسایی صحبت نکنیم. اساساً حرف زدن و زیاد صحبت کردن لزوماً ما رو از اهدافمون نگه میداره. تحقیقی وجود داره که بیان می‌کند عموماً افرادی که از رؤیاها و خواسته هاشون حرف می‌زنند. هورمونی در مغز آن‌ها ترشح می‌شود که مغز احساس می‌کند که به اون خواسته آن‌ها رسیده است بنابراین براش تلاش نمی‌کنند. پس یاد بگیریم که زیپ دهنمان را ببنیدم و با هرکسی صحبت نکنیم. من دیدم که افرادی هستند که تا اولین ایده در ذهنشان جرقه میزند به اولین نفری که می‌بینند مطرح می‌کنند. خوب معلومه که نتیجه نمی‌گیریم و به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم.

 

مورد بعدی این هست که حواسمان باشد که وقتی می‌خواهیم یک کار بزرگی را انجام بدهیم این طبیعی است که دیگران جلویمان گارد بگیرند.

پس توقع نباید داشته باشیم که هیچکی جلوی من نباید گارد بگیرد. گاندی جمله زیبایی می‌گوید: اول شما را نادیده می‌گیرند، بعد به شما می‌خندند، بعد با شما می‌جنگند و بعدازآن پیروز خواهید شد. ببینید که کدوم آدم موفقی در دنیا بوده که فرش قرمز جلویشان پهن کردند و گفتند که بفرمایید موفق شوید. هیچ‌کسی، قطعاً افراد سختی‌های زیادی رو تحمل کردند، قطعاً پیچیدگی‌های زیادی در مسیرشان وجود داشته و اگر کار ساده‌ای بود که همه انجامش می‌دادند. کار سخت کار بزرگ کاری هست که همه انجامش نمی‌دهند. امروز کارهایی را انجام می‌دهم که دیگران حاضر نیستن که انجامش بدهند تا فردا کارهایی را انجام بدهم که دیگران قادر نیستند انجامش بدهند.

تکنیک سوم تکنیک وارد بحث نشدن هست. ببینید خیلیا هستند که تا متوجه می‌شوند که ما می‌خواهیم یه برنامه‌ای را با آن‌ها مطرح کنیم یه هدفی را به آن‌ها بگوییم، یا متوجه می‌شوند که می‌خواهیم کاری انجام بدهیم، سریع میان نظر میدن. نکن این کار را، این کار اشتباهی هست. به جای این‌که شروع کنید به متقاعد کردنش باید بگیم که مرسی که گفتید باید دقیق‌تر فکر کنم؛ یعنی اصلاً وارد بحث با فرد نشید. این‌طور می‌توانید جلوی بحث با بسیاری از افراد را بگیرید. چقدر ما بحث و درگیری داریم سر موضوعات سیاسی، سر موضوعات ارتباطی و خیلی موضوعات دیگه. به کسی اصلاً هیچ ربطی ندارد؛ و خیلی راحت با گفتن این جمله که ” مرسی که گفتی باید در موردش بیشتر فکر کنم” انرژی‌تان را برای بحث کردن با افراد هدر نمی‌دهیم.

تکنیک بعدی تکنیکی هست که من عاشق آن هستم و اسمش هست “سحابی” سحابی یک ابر بزرگ از گاز و غبار هست که بین فضای کهکشانی وجود دارد و این‌ها متولد ستاره‌ها هستند. سحابی‌ها بسیار بزرگ‌اند و از ذرات ریز گاز و غبار تشکیل‌شده‌اند به شکلی که انقدر از هم فاصله دارند که اگه شما از یک سحابی عبور کنید از به هیچ چیزی برخورد نمی‌کنید چون از هم دورند؛ و من میگویم که در بسیاری از ارتباطات انسان‌ها باید از تکنیک سحابی استفاده کنند. اگر کسی چیزی به سمت ما پرتاب میکنه نگذاریم که آن چیز به ما برخورد کنه. چطوری؟

 

احتمالاً مقاله اعتماد به نفس چیست؟ هم بدردتان می خورد

 

این تکنیک را با هم بررسی می‌کنیم

مثلاً من میگویم که تصمیم گرفتم که یک کسب‌وکاری را برای خودم راه‌اندازی کنم. شخص میاد میگه نه بابا موفق نمیشی خوب اون شخص توقع داره که من از حرفم دفاع کنم من مگویم که بله ممکنه من موفق نشم. میگه آخه بعدش بدبخت میشی‌ها!!! میگم آره ممکنه که بعد نتیجه خوبی هم نگیرم. خوب این کار حماقته. اره ممکنه که حماقت باشه. مبینید اجازه نمیدم که چیزی به من برخورد کنه؛ اما اگه مقاومت کنم وقتی بگه بدبخت میشی! کی گفته بدبخت میشم تو بدبختی؟

وارد بحث میشم و این منو نگه میداره. تکنیک سحابی فوق العادس اگه یاد بگیریم درست از آن استفاده کنیم. ما در کارگاه‌هایمان علی‌الخصوص خجولی این تکنیک را استفاده می‌کنیم با همراهان عزیز و تمرین می‌کنم یاد می‌گیریم کسی اگه می‌خواهد ما را اذیت کند خیلی راحت مدیریت کنیم و این اجازه را بهشان ندهیم.

و نکته آخر احترام در این موضوعات یادمان نرود. دقت کردین که در تمام این تکنیک‌ها من به کسی بی‌احترامی نکردم، من به کسی بد نگفتم، ممکنه شخص اشتباه بگه ولی من بی‌احترامی نمی‌کنم وارد بحث و توهین نمی‌شوم؛ و همیشه یادمان باشد که احترام خیلی خیلی مهم است علی‌الخصوص والدینمان. حواسمان به این نکته باشد که والدینمان، همسرمان، فرزندانمان این‌ها کسایی هستند که واقعاً عزیز و محترم‌اند و احترام بسیار مهم است. ممکنه که اختلاف‌سلیقه داشته باشیم باوجود احترام به آن پاسخ می‌دهیم.

این دو تا جمله را با هم تکرار بکنیم :

امروز کارهایی را انجام می‌دهم که دیگران حاضر نیستند که انجام بدهند تا فردا کارهایی را انجام دهم که دیگران قادر نیستند انجامش بدهند.

این یادمان باشد که هر وقت خواستیم کارهای بزرگی رو انجام بدهیم خیلی‌ها حاضر نیستند که سختی‌هایش را تحمل کنند پس حتماً یک موفقیت بزرگی پشت آن هست اگر درست اقدام کنم؛ و جمله بعدی از گاندی اول شما را نادیده می‌گیرند بعد به شما می‌خندند بعد با شما می‌جنگند و بعد شما پیروز خواهید شد.

پیروز و موفق و بیشتر از یک نفر باشید.

دانلود متن فیلم دیگران: مانع رسیدن به هدف

این جمله از گاندی را به یاد داشته باشیم که:

 

دیگران مانع رسیدن به هدف

علیرضا

علیرضا

امتیاز (4/5)
4/5
به اشتراک بگذاریم
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه دربارهٔ «دیگران : مانع رسیدن به هدف»

اسکرول به بالا